Chociaż używamy naszych smartfonów z najwyższą starannością, możliwe jest, że w końcu ulegną uszkodzeniom. Niektóre mogą okazać się rozległe i wymagać pomocy centrum serwisowego w celu naprawy. Jest kilka kroków, które należy wykonać, zanim oddamy telefon do naprawy. Co dokładnie należy zrobić? O tym piszemy w dzisiejszym artykule.

 

Jak przygotować telefon do naprawy?

Wyjmij kartę SIM

Może wydawać się to oczywiste, jednak nie każdy o tym pamięta. Wyjęcie karty SIM z telefonu, który oddajesz do serwisu, pozwoli Ci zachować kontakt z najbliższymi, wystarczy jedynie włożyć ją do telefonu zastępczego.

Usuń blokady bezpieczeństwa

Jeśli założyłeś blokadę bezpieczeństwa taką jak kod PIN, hasło, wzór lub odcisk palca, warto ją wyłączyć. Pozwoli to technikom pracującym w serwisie na łatwe przetestowanie działania telefonu tuż po jego naprawie.

  • Jak zrobić to w przypadku Androida? W zależności od modelu posiadanego urządzenia, wybierz jedną z opcji:
    • "Ustawienia - Bezpieczeństwo i blokady - Ekran blokady",
    • "Ustawienia - Ekran blokady",
    • "Ustawienia - Zabezpieczenia - Blokada ekranu",

a następnie usuń zabezpieczenie, które założyłeś. W przypadku modeli poszczególnych producentów oraz wersji systemu Android, ścieżka dotarcia do opcji wyłączenia zabezpieczeń może nieznacznie sie różnić, ale jej znalezienie  w "Ustawieniach" nie powinno nastręczać problemów.

  • W przypadku Iphone'a musisz wyłączyć kod dostępu. Aby to zrobić, w zależności od posiadanego urządzenia:
    • w przypadku starszych modeli niewyposażonych w Touch ID, przejdź do "Ustawienia - Kod dostępu"
    • w przypadku modeli wyposażonych w Touch ID, ale nieposiadających Face ID, przejdź do "Ustawienia - Touch ID i kod"
    • w przypadku modeli wyposażonych w Face ID, przejdź do "Ustawienia - Face ID i kod"

Dodatkowo sugerujemy wylogowanie konta użytkownika (Google lub iCloud) z urządzenia, aby w razie potwierdzenia usterki o charakterze programowym, technik obsługujący naprawę mógł przywrócić urządzenie do ustawień fabrycznych lub wykonać reinstalację oprogramowania.

Wykonaj kopię zapasową

Dane przechowywane w naszych telefonach to jedne z najważniejszych informacji znajdujących się w urządzeniu! Są tam m.in. zapamiętane hasła, kontakty, wiadomości czy dokumenty. Dlatego tak ważne jest wykonanie kopii zapasowej przed dokonaniem jakichkolwiek zmian w urządzeniu. Możesz zrobić to za pomocą dysku Google lub wykonać kopię zapasową na zewnętrznej pamięci lub dysku twardym.

Przekaż wszystkie informacje na temat uszkodzenia

Zdarza się, że nasze telefony ulegają szeregowi wypadków, jednak nadal działają i jesteśmy w stanie z nich korzystać, dopóki całkowicie nie zawiodą. W tym momencie zwykle jest to spowodowane kolejnymi uszkodzeniami, które nakładają się na poprzednie, co utrudnia normalne działanie telefonu. Zabierając telefon do serwisu, przekaż wszystkie informacje na temat potencjalnych uszkodzeń. W ten sposób usprawniasz pracę osoby zajmującej się naprawą telefonu.

Wnioski

Naprawa telefonu własnymi siłami często może okazać się skomplikowanym wyzwaniem, dlatego ważne, aby powierzyć sprzęt profesjonalistom. Przed przekazaniem urządzenia do serwisu, należy upewnić się, że oddajemy go w dobre ręce. Oddając telefon do GoRepair masz pewność, że zajmą się nim technicy z wieloletnim doświadczeniem w serwisowaniu telefonów. Wiemy, jak ważne dla naszych klientów są: terminowość, przejrzystość zasad i sprawna obsługa, dlatego możesz liczyć na opiekę i doradztwo na każdym etapie. Dodatkowo, jako niezależny dostawca usług serwisowych Apple, bazujemy na oryginalnych częściach najwyższej jakości oraz specjalistycznej wiedzy naszych serwisantów.

Udostępnij
Share on Facebook Share on Google+ Share on Twitter
Tagi
Brak tagów

Skomentuj (Brak komentarzy)