Na pewno zauważyłeś, że za każdym razem, gdy kupujesz u operatora nowe urządzenie - telefon, tablet czy laptop - jest ono już na wstępie przepełnione różnymi aplikacjami, wprowadzonymi przez operatora sieci. Ten sposób instalacji - zazwyczaj niechcianych aplikacji - nazywany jest brandingiem.

W definicji branding to zestaw technik marketingowych i psychologicznych tworzących daną markę, mający na celu promowanie produktu, usługi czy wizerunku. Branding to również metoda wykorzystywana przez operatorów telefonii komórkowej. Polega na tym, że telefon zostaje skonfigurowany z własnym interfejsem użytkownika i oprogramowaniem układowym. Czasami może bardzo różnić się od oprogramowania producenta smartfonów.

Branding wpływa na wrażenia użytkownika

Brandowanie telefonu w większości przypadków nie jest mile widziane przez użytkownika. Dzieje się tak, ponieważ zazwyczaj instalowanie niechcianych aplikacji w telefonie sprawia, że urządzenie pracuje wolniej, mniej efektywnie i zajmuje zasoby pamięci. Większość użytkowników decyduje się na de-branding, czyli odinstalowanie brandu, ale czy można usunąć oprogramowanie firmowe swojego dostawcy bez poniesienia z tego tytułu żadnych konsekwencji?

W jaki sposób można brandować? 

Branding może być oznaczony marką oprogramowania lub oznaczony fizycznie przez sieć danego operatora. Jeśli telefon został oznaczony marką oprogramowania, to znaczy, że zostało zainstalowane w nim oprogramowanie, w skład którego wchodzą zazwyczaj: logo sieci wyświetlane przy uruchomieniu urządzenia, niestandardowe motywy kolorystyczne w telefonie, aplikacje powiązane z dostawcą typu usługi oraz informacje lokalne. Brandowanie fizyczne oznacza, że zewnętrzna obudowa urządzenia została „udekorowana” przez logo danej sieci. Markowe telefony są zazwyczaj dostarczane w opakowaniach objętych marką danego operatora.

Czy można usunąć branding ze swojego telefonu?

Odpowiedź brzmi – tak, jednak istnieje pewne ryzyko. Ingerowanie w domyślnie zainstalowane oprogramowanie i ustawienia może skończyć się utratą gwarancji na urządzenie. Niemniej jednak istnieje kilka opcji, dzięki którym raz na zawsze pozbędziesz się niechcianych aplikacji firmowych z telefonu. Oto dwa z nich.

Znajdź odpowiedni serwis do de-brandingu

Pozbycie się marki dostawcy oprogramowania jest zazwyczaj procesem nieco skomplikowanym i nie każdy użytkownik poradzi sobie z tym samodzielnie. Warto w tym celu zaczerpnąć pomocy w profesjonalnym serwisie, który zainstaluje odpowiednie do modelu oprogramowanie na naszym smartfonie, jednocześnie pozbywając się brandowanych aplikacji. Takie niebrandowane oprogramowanie jest zazwyczaj dostępne za darmo, jednak sama usługa jego fachowej instalacji jest płatna. Oprogramowanie należy pobrać z zaufanego źródła, a nie ze stron internetowych, wyglądających na podejrzane, a następnie odpowiednio skonfigurować.

Wykonaj kopię zapasową telefonu i sformatuj urządzenie

Jeśli jednak uważasz, że poradzisz sobie sam z instalacją oprogramowania ściągającego brand z Twojego urządzenia, pamiętaj, aby nie wykonywać żadnych działań bez wcześniejszego wykonania kopii zapasowej wszystkich potrzebnych danych z Twojego telefonu. Następnie w trybie Recovery wykonuj dalsze działania, instalując ściągnięte wcześniej niebrandowane oprogramowanie – ale tylko z zaufanych stron! Warto zaczerpnąć wiedzy z różnych instrukcji i wskazówek, żeby nie popełnić żadnego błędu.

Pamiętaj, że ingerując samemu w oryginalne oprogramowanie, jesteś odpowiedzialny za efekt końcowy. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności, zaczerpnij rady profesjonalistów. W GoRepair chętnie pomożemy - https://gorepair.pl/serwis-telefonow.

Udostępnij
Share on Facebook Share on Google+ Share on Twitter
Tagi
Brak tagów

Skomentuj (Brak komentarzy)