Telefony komórkowe mają coraz więcej możliwości i funkcji, jednak wciąż ich najważniejszym zastosowaniem jest komunikacja. Rozmowy telefoniczne, wysyłanie wiadomości tekstowych oraz dostęp do internetu to podstawowe zadania telefonu. Do kontaktu ze światem konieczny jest zasięg, czyli siła sygnału mierzona jednostkami dBm oraz jego jakość.

Wybierając operatora sieci komórkowej, warto zwrócić uwagę na kwestię zasięgu. Siła sygnału jest zależna od różnych czynników. Mogą wpływać na niego na przykład warunki atmosferyczne, takie jak duże opady deszczu lub śniegu, które utrudniają propagację fali. Na zasięg mogą wpływać także ukształtowanie terenu, bariery pomiędzy telefonem a nadajnikiem, źródła promieniowania w otoczeniu, a nawet materiały, z którego został zbudowany budynek. Warto też dodać, że siła zasięgu słabnie wraz ze wzrostem liczby użytkowników, którzy w danym momencie przebywają w danym miejscu, na przykład na terenie imprezy masowej. W niektórych przypadkach problemy z zasięgiem mogą być winą operatora. Utraty zasięgu możemy spodziewać się też podczas podróży pociągiem.

Kiedy źródłem kłopotów z zasięgiem jest sprzęt?

Przyczyn problemów z komunikacją możemy poszukiwać również w używanym urządzeniu. Słaby zasięg może wynikać ze sposobu użytkowania oraz modelu telefonu komórkowego. Siłę sygnału zaburzają na przykład aplikacje, które korzystają z sieci komórkowej – im większa liczba programów, tym słabszy może być zasięg. Szczególnie uważnie trzeba przyjrzeć się darmowym aplikacjom, które wyświetlają mnóstwo banerów i reklam. Zasięg osłabiają także aplikacje działające w tle oraz nowo zaktualizowany system operacyjny.

Urządzenia, z których korzystamy, powstają w różnych rejonach świata, dlatego poszczególne telefony mogą różnić się między sobą, nawet w obrębie jednego modelu. To dlatego użytkownik może mieć aparat, który nie współpracuje w prawidłowy sposób z siecią operatora. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem okazuje się wymiana telefonu na inne urządzenie.

Telefony komórkowe wyposażone są w anteny, które umożliwiają odbieranie sygnału. Okazuje się, że nawet w nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie modelach możemy mieć do czynienia z problemami w odbieraniu sygnału na właściwym poziomie. Na pewno jest to parametr, na który trzeba zwrócić uwagę podczas wyboru telefonu komórkowego.

Telefony dostępne na rynku europejskim powinny obsługiwać wszystkie z częstotliwości obowiązujących w Europie. Osoby, które decydują się na sprowadzenie urządzenia z rynku chińskiego, powinny zdawać sobie sprawę, że smartfony z Chin mogą nie obsługiwać pasma B20. Oznacza to, że telefon komórkowy będzie „łapał” zasięg wysokich częstotliwości LTE, jednak mogą pojawić się problemy z siłą sygnału w innych lokalizacjach, na przykład w górach lub na terenach podmiejskich. Telefon powinien obsługiwać pełen zakres europejskich częstotliwości – LTE 1, 3, 7, 20 oraz 38.

Pomocy można szukać w serwisie sprzętu elektronicznego, takim jak nasz. Sprawdzimy, gdzie tkwi problem i przedstawimy dostępne rozwiązania.

Udostępnij
Share on Facebook Share on Google+ Share on Twitter
Tagi
Brak tagów

Skomentuj (Brak komentarzy)