Bez względu na to, jaki system operacyjny posiadasz - czy jest to komputer Mac, Windows czy Linux, może zdarzyć się, że twój smartfon z Androidem nie zostanie rozpoznany. Na szczęście istnieje kilka skutecznych sposobów na radzenie sobie z tym komunikatem.

W dzisiejszym artykule przeprowadzimy cię przez proces ustalania, dlaczego twoje urządzenie ma problem z połączeniem z komputerem przez USB.

Wypróbuj inny port lub kabel USB

Choć może się to wydawać aż za bardzo oczywiste, czasem problem można przypisać do nieprawidłowo działającego portu USB lub do samego kabla. Zdarza się, że kabel jest zaprojektowany tylko do ładowania. To ostatnie jest dość rzadkim zjawiskiem, jednak nie zaszkodzi rozważyć takiej opcji i wypróbować inne kable.

Upewnij się, że wybrałeś właściwe ustawienia przesyłania danych

Gdy urządzenie z Androidem zostaje podłączone do komputera, dostępne są trzy opcje połączenia: "ładowanie telefonu", "przesyłanie plików" oraz "przesyłanie zdjęć". Warto wspomnieć, że "ładowanie" jest ustawieniem domyślnym. Aby dane z telefonu zostały przesłane do komputera, powinieneś postępować w następujący sposób:

- odblokuj swój telefon;
- przesuń palec w dół od góry, aby wyświetlić menu powiadomień;
- wybierz pole „system android”;
- wybierz „przenieś pliki”.

Debugowanie USB

Innym sposobem radzenia sobie z problemem jest włączenie trybu debugowania USB. Ta opcja jest używana przede wszystkim, gdy trzeba obsługiwać swoje urządzenie za pośrednictwem komputera, jednak w wielu przypadkach może być to obejście tego problemu. Należy postąpić w poniższy sposób:

- odłącz urządzenie od komputera;
- przejdź do ustawień i znajdź „opcje programisty”;
- włącz debugowanie USB;
- jeśli pojawi się komunikat ostrzegawczy, dotknij OK;
- ponownie podłącz urządzenie z Androidem do komputera.

Odinstaluj sterownik urządzenia

Kolejna metoda polega na odinstalowaniu sterownika urządzenia i odłączeniu go od komputera. Następnie należy podłączyć go ponownie do komputera, on automatycznie ponownie zainstaluje sterowniki.

- naciśnij klawisz Windows;
- wybierz „menedżer urządzeń” z menu;
- kliknij sekcję „urządzenie przenośne”;
- kliknij nazwę swojego urządzenia;
- kliknij „OK”.

Jeśli do tego momentu nic się nie zadziało, można prawdopodobnie stwierdzić, że problem tkwi w samym telefonie. Skontaktuj się z nami i powierz nam znalezienie problemu. Wystarczy skorzystać z dostępnego na naszej stronie formularza do zgłaszania usterek, podać dane niezbędne do realizacji zgłoszenia i przyjazdu kuriera, a resztą zajmie się GoRepair.

Udostępnij
Share on Facebook Share on Google+ Share on Twitter
Tagi
Brak tagów

Skomentuj (Brak komentarzy)