Zgłaszanie usterki sprzętu jest bardzo łatwe. To zaledwie pięć etapów, w których wystarczy podać najpotrzebniejsze dane o sprzęcie i usterce oraz dane kontaktowe klienta. 

Przez cały proces poprowadzi Cię przygotowany formularz zgłaszania usterki. Wszędzie, gdzie to możliwe, z pomocą przyjdą Ci listy rozwijane, z których wystarczy wybrać odpowiednią pozycję. 

Na górze ekranu formularza zgłaszania usterki umieszczono oś z punktami. Oś ta pomoże Ci zorientować się, na jakim etapie zgłaszania usterki jesteś (jego ikona podświetlona jest na pomarańczowo) oraz ile kroków jeszcze przed Tobą (ikony tych, które jeszcze wymagają Twojej reakcji, są rozjaśnione). W każdej chwili możesz też wrócić do dowolnego kroku, klikając jego ikonę.

Etap I

Pierwszym etapem zgłaszania usterki jest podanie informacji o sprzęcie, który chcesz naprawić. Wystarczy, że wybierzesz tu rodzaj sprzętu, nazwę producenta, serię i model (wszystkie dane znajdziesz na odpowiednich naklejkach na Twoim urządzeniu). Każdorazowo korzystasz tu z list rozwijanych i wybierasz odpowiednią pozycję.

Etap II

Drugi etap to określenie rodzaju usterki. Lista rozwijana zawiera wykaz usterek najczęściej występujących w danym sprzęcie – wybierz z niej tę, która dotyczy Twojego urządzenia. Jeśli nie ma jej na liście, wystarczy wybrać opcję Inny. Po wybraniu z listy właściwej usterki kliknij przycisk Dodaj usterkę.

Jeśli w Twoim urządzeniu wystąpiła więcej niż jedna usterka, możesz ją zgłosić, korzystając z przycisku Dodaj kolejną usterkę i ponownie wybierając z listy odpowiednią pozycję.

Wszystkie zgłoszone usterki zostaną wyszczególnione poniżej – tam również znajdziesz orientacyjny koszt naprawy. Jeśli oszacowanie kosztu naprawy na tym etapie jest z jakichś powodów niemożliwe (np. zgłoszono więcej niż jedną usterkę), zostaniesz o tym poinformowany, a pracownicy skontaktują się z Tobą i przedstawią Ci indywidualną wycenę naprawy.

Jeśli chcesz zrezygnować ze zgłoszenia którejś z usterek, kliknij w umieszczony po prawej stronie przycisk Wycofaj usterkę.

W polu Dodatkowe uwagi można wpisać informacje, które pomogą sprawniej zdiagnozować i naprawić sprzęt. Warto tu opisać okoliczności zaistnienia usterki czy dodatkowe objawy.

Etap III

Mamy już wszystkie dane o usterce, teraz czas na zgromadzenie danych o osobie zgłaszającej i miejscu odbioru sprzętu przez kuriera. Jeśli posiadasz konto w systemie – skorzystaj z ustalonych wcześniej loginu (lub adresu e-mail) i hasła, aby się zalogować. Jeśli nie, kontynuuj zgłaszanie usterki bez logowania (przycisk Kontynuuj bez logowania). Po kliknięciu w przycisk zostaniesz przeniesiony do strony z formularzem, w którym podasz swoje dane oraz adres miejsca, w którym kurier ma odebrać od Ciebie sprzęt.

Wybierz także termin (dzień i godzinę) oddania sprzętu kurierowi oraz określ adres odbioru sprzętu. Po wypełnieniu wszystkich informacji kliknij w przycisk Zatwierdź adres.

Jeśli posiadasz już konto, wystarczy się na nie zalogować oraz wybrać adres przypisany do konta.

Etap IV

Czas na podsumowanie. Na tym etapie przedstawiane są wszystkie podane przez Ciebie dane. Sprawdź ich poprawność – to ważne, ponieważ błędy mogą spowodować problemy z kontaktem i utrudnić realizację zgłoszenia.
Jeśli w podanych danych jest błąd, możesz wrócić i je edytować. W tym celu kliknij w wybrane miejsce na osi umieszczonej w górnej części strony.

Etap V

Jeśli wszystko poszło pomyślnie, w tym miejscu otrzymasz potwierdzenie. Możesz też przejść do swojego konta i przejrzeć historię swoich zgłoszeń lub zmienić ustawienia.