Kiedy podejmujesz decyzję o zakupie nowego, eleganckiego smartfona, prawdopodobnie ostatnią rzeczą, o której myślisz, jest gwarancja i jej warunki. Z pewnością wiesz, że większość urządzeń elektronicznych objęta jest podobną ochroną przez rok lub dwa, ale jaki rodzaj zabezpieczenia tak naprawdę otrzymujesz? Czy gwarancja obejmuje najczęstsze wypadki spowodowane czynnikiem ludzkim? Co się dzieje, gdy wygasa lub nie obejmuje pewnych napraw? Spójrzmy na najczęstsze problemy napotykane wśród użytkowników smartfonów.

Uszkodzony ekran smartfona

Gwarancja jest kluczowym elementem zakupu każdego smartfona. Jej zadaniem jest określenie, jak długo każdy producent odpowiada za usterki telefonu, jednak chodzi o te, które nie są wywołane błędem w użytkowaniu. To znaczy, że jeżeli upuścisz swój smartfon, czego efektem będzie wgniecenie narożnika, pęknięty lub całkowicie rozbity ekran, nie możesz liczyć na bezpłatną naprawę objętą gwarancją od producenta. W takich przypadkach możesz polegać natomiast na serwisach zajmujących się naprawami pogwarancyjnymi.

Zalany smartfon lub uszkodzony przycisk home

Woda i elektronika to mieszanka śmiertelna. I chociaż nie zdarza się często, aby laptop lub tablet znalazły się pod wodą, to smartfony trafiają tam niemal regularnie. Pralka, jezioro, mocna ulewa – tyle wystarczy, aby zalać telefon i doprowadzić do jego uszkodzenia. Niestety, standardowe gwarancje nie obejmują tego typu wypadków. Pamiętaj jednak, że zanim zgłosisz się do serwisu, nie powinieneś suszyć telefonu za pomocą żadnego rodzaju suszarek lub grzejników. Jedynym dobrym i domowym sposobem, będzie włożenie urządzenia do miski wypełnionej ryżem oraz pozostawienie go w takim stanie na 24h. Podobnie jest w przypadku przycisku home, który psuje się najczęściej po upływie roku od zakończenia gwarancji. Przyczyną tej usterki może być zwykłe zużycie materiału lub również uszkodzenie mechaniczne.

Czy istnieje jakiś sposób na gwarancję?

Tak naprawdę nie istnieje żadna magiczna sztuczka, która pozwoli na obejście warunków gwarancji i skorzystanie z możliwości darmowej naprawy przez producenta. Uszkodzony lub rozbity ekran, niedziałający dotyk w wyświetlaczu, zalane urządzenie czy jakiekolwiek uszkodzenie, które spotkało się z odmową naprawy gwarancyjnej, nie muszą oznaczać wymiany urządzenia na nowe. W takich sytuacjach najlepiej skonsultować się z serwisem pogwarancyjnym, wycenić wartość naprawy i usunąć usterkę.

Leave A Reply