Zepsuty sprzęt do niedawna oznaczał konieczność wygospodarowania sporych zapasów czasu na znalezienie właściwego serwisu w pobliżu, oddanie sprzętu, udanie się po odbiór. Korki, niezbyt dogodne godziny pracy serwisu, trudności ze znalezieniem siedziby – rozwiązaniem tych i wielu innych problemów są naprawy w systemie door-to-door. Co to właściwie oznacza?

Door-to-door to naprawy, w których obowiązek zorganizowania transportu w obie strony spoczywa na serwisie. Klient dokonuje zgłoszenia zepsutego urządzenia, a serwis wysyła do niego kuriera, który je odbiera i dostarcza do firmy. Po zakończonym procesie naprawy urządzenie jest pakowane przez serwis i odsyłane – również kurierem – do klienta.

Zalety napraw w systemie door-to-door

System door-to-door powstał z myślą o złagodzeniu przykrych następstw uszkodzenia urządzenia. Jednym z nich była konieczność znalezienia serwisu w miarę blisko miejsca zamieszkania czy pracy, udanie się do niego, a następnie wygospodarowanie czasu na odbiór. Na drodze ku sprawnemu załatwieniu naprawy mogło stanąć wiele czynników: choroba, korki, zła pogoda, nadgodziny w pracy, godziny pracy serwisu pokrywające się z godzinami pracy klienta itp. Każdy z tych czynników mógł opóźnić odebranie sprzętu, który w wielu przypadkach jest narzędziem pracy i rozrywki.

Lekarstwem na to wszystko jest system door-to-door. Jego zalety to:

  • brak konieczności szukania serwisu w pobliżu – serwis door-to-door naprawia urządzenia od klientów z całej Polski;
  • możliwość zamówienia kuriera w wybrane miejsce i o wskazanym czasie – nie musi to być więc miejsce zamieszkania, może być miejsce pracy lub jakikolwiek inny adres;
  • szybkość – dzięki szybkiemu transportowi kurier przywozi do serwisu urządzenie już następnego dnia, dzięki czemu naprawa może rozpocząć się błyskawicznie;
  • komfort – klient nie musi się o nic martwić, bo od chwili, kiedy urządzenie trafia do kuriera, o poprawny przebieg transportu i naprawy dbają inni.

Naprawa door-to-door – kilka wskazówek

Poniżej przedstawiamy kilka porad przydatnych przy korzystaniu z usług serwisu door-to-door.

  • Wiele serwisów, w tym pogwarancyjnych serwis, posiada formularz zgłaszania usterki dostępny online. Podaje się w nim na ogół takie informacje, jak rodzaj sprzętu, producenta, serię i model. Niezbędne jest też opisanie problemu.
  • Warto zaglądać na skrzynkę mailową, której adres podany został przy zgłoszeniu urządzenia do naprawy. System przyśle numer zgłoszenia (będący podstawą korespondencji z serwisem w razie pytań czy ewentualnych problemów), informacje o zmianach statusu oraz inne wiadomości, które mogą okazać się przydatne. Nie należy ich kasować.
  • Przed zapakowaniem i wysyłką urządzenia dobrze jest zrobić dokumentację fotograficzną sprzętu – wraz z wszystkimi akcesoriami. Dzięki temu klient zyskuje podstawę reklamacji, jeśli urządzenie zostanie uszkodzone w transporcie.
  • Warto również zrobić zdjęcia urządzenia już zapakowanego. Czasem firmy kurierskie odrzucają reklamację zasłaniając się złym przygotowaniem paczki do wysyłki. Zdjęcia są wówczas dowodem należytego zapakowania zawartości i stanowią podstawę odwołania od ewentualnej niekorzystnej decyzji przewoźnika.

Tematowi prawidłowego pakowania sprzętu do wysyłki poświęciliśmy osobny w wpis na naszym blogu.

Leave A Reply