Wielu z nas przeżywało chwile grozy, widząc pęknięty ekran w smartfonie lub jego zalanie czy złamanie. Gdy zdarzy się jedna z podobnych sytuacji, najgorsze wydaje się to, że wraz z telefonem tracimy wszystkie dane w nim zawarte – kontakty, wiadomości czy zdjęcia, które pozostały w pamięci wewnętrznej. Na szczęście w przypadku złamanego smartfona nie musimy nastawiać się od razu na czarny scenariusz. W dzisiejszym artykule podpowiadamy, co zrobić, w tak… niefortunnej sytuacji.
Sprawdź, czy Twój telefon komórkowy jest objęty gwarancją
Wszystkie smartfony są objęte podstawową gwarancją producenta. Jest ona zwykle ważna przez następny rok lub od zakupu i chroni w przypadku awarii urządzenia. Należy jednak pamiętać, że tego rodzaju gwarancja często nie obejmuje szkód spowodowanych przez wodę lub inne płyny. Niektóre firmy, takie jak Apple, oferują obszerne plany wymiany lub naprawy, za które można zapłacić przy zakupie telefonu. Jeśli wykupiłeś abonament Apple Care – lub jakikolwiek inny plan ochrony wykorzystaj go w pełni. Śmiało oddaj telefon do naprawy lub wymiany.
Jeśli twój smartfon nie jest już objęty gwarancją, mamy dla Ciebie kilka wskazówek!
Nie próbuj samodzielnie naprawiać telefonu komórkowego!
Możesz kusić Cię samodzielna naprawa telefonu, ponieważ części do niego są niezwykle tanie. W przypadku złamanego smartfona sprawa nie jest jednak tak prosta. Nieudane próby ratowania części mogą jedynie pogorszyć sytuację i spowodować, że dane zapisane w telefonie nie będą możliwe do odzyskania. Zamiast tego powinieneś udać się do serwisu pogwarancyjnego i pozwolić profesjonalistom wykonać swoją pracę.
Profesjonalny serwis pogwarancyjny odzyska dane zapisane w złamanym smartfonie
Jeśli przeprowadzisz szybki research w Internecie, znajdziesz wielu lokalnych ekspertów zajmujących się naprawą smartfonów. Jednak zanim zdecydujesz, gdzie naprawić telefon, upewnij się, że wybrany serwis oferuje odzyskiwanie danych z zepsutych smartfonów i ma co najmniej kilkuletnie doświadczenie w swojej pracy. Poszukaj firmy z pozytywnymi recenzjami, ponieważ świadczy to o zaangażowaniu w obsługę klienta.