Ubezpieczenie telefonu komórkowego może wydawać się niepotrzebnym i kosztownym dodatkiem. Jednak w przypadku niektórych flagowych smartfonów kradzież, rozbicie czy poważne uszkodzenie okazuje się bardzo bolesne dla portfela. Jeśli więc zastanawiasz się, czy warto ubezpieczyć swój telefon, a kiedy można sobie to odpuścić, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Czy warto ubezpieczyć swój telefon komórkowy?

To, czy powinieneś wykupić ubezpieczenie telefonu, w dużej mierze zależy od Twojej sytuacji finansowej i osobistego stosunku do ryzyka. Zastanów się, czy jeśli uszkodzisz smartfon, będzie Cię stać na naprawę lub kupienie nowego? Jeśli odpowiedź brzmi "tak", prawdopodobnie ubezpieczenie telefonu nie jest kwestią, którą powinieneś brać pod uwagę. Ubezpieczenie telefonu polecane jest w szczególności osobom, które:

  • mają tendencję do powodowania uszkodzeń urządzeń elektronicznych lub ich gubienia;
  • mają najnowsze modele telefonów, których naprawa może okazać się kosztowna;
  • telefon traktują jako narzędzie pracy i nie mogą pozwolić sobie na jego chwilowy brak.

Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?

Dobre polisy ubezpieczeniowe pokrywają koszty naprawy telefonu lub jego wymianę na zupełnie nowy (w przypadku gdy zostanie przypadkowo uszkodzony lub skradziony). Niektórzy ubezpieczyciele zwracają również koszty połączeń i transmisji danych naliczone na Twoim koncie w przypadku kradzieży lub zgubienia.

Czego nie obejmuje ubezpieczenie?

Oto najczęstsze wykluczenia, które znajdują się w polisach ubezpieczeniowych:

  • brak ostrożności - jeśli podczas wsiadania do samochodu, przez przypadek zostawiłeś telefon na dachu, niestety nie zostaniesz objęty ubezpieczeniem;
  • kradzież bez nadzoru - gdy zostawisz telefon na przystanku i zostanie skradziony, nie będziesz mógł zgłaszać roszczeń;
  • zalanie urządzenia - jeśli zdarza się, że Twój telefon ląduje w basenie lub pralce, ubezpieczenie w tej kwestii najczęściej niczego nie zmieni. Większość polis nie obejmuje ochrony przed zalaniem.

Koszty ubezpieczenia a koszty naprawy

Kwota ubezpieczenia smartfona jest ściśle związana z jego wartością. Ceny podstawowych polis zaczynają się już od 9 zł, natomiast te bardziej kompleksowe i rozbudowane, to koszt około 50 zł miesięcznie.

Najczęstsze usterki, jakie zgłaszają użytkownicy, to przede wszystkim rozbita szybka lub rozlany ekran - często wykluczone z podstawowych polis ubezpieczeniowych Biorąc pod uwagę średnią wartość smartfona, w naszym kraju, naprawa tego typu zwyczaj oscyluje w granicach 500 zł. Musimy mieć jednak świadomość, że im nowszy model smartfona, tym koszt naprawy może okazać się wyższy.

Zadajesz sobie pytanie, co jest lepszym rozwiązaniem: ubezpieczenie czy naprawa? Pamiętaj o tym, że jeśli dbasz o swój telefon, chroniąc go w odpowiedni sposób, nic złego nie powinno mu się stać. Jednorazowe koszty naprawy smartfonów często okazują się bardziej ekonomiczne i praktyczne niż korzystanie z długoterminowych polis, niejednokrotnie wykluczających najczęstsze uszkodzenia.

Udostępnij
Share on Facebook Share on Google+ Share on Twitter
Tagi
Brak tagów

Skomentuj (Brak komentarzy)